Kierowcy BMW Sauber mają za sobą pierwsze treningi na torze Albert Park w Melbourne. Robert Kubica podczas dwóch sesji nie miał awarii technicznych i wykonał zakładany plan treningowy, borykał się natomiast ze zbyt intensywnie zużywającymi się oponami. Nick Heidfeld pomimo porannej awarii elektroniki w jego bolidzie, również wykonał zaplanowane zadania.
Oto, co kierowcy oraz dyrektor techniczny Willy Rampf powiedzieli po pierwszym dniu treningów.Nick Heidfeld
„Ciągle uważam, że jest jeszcze za wcześnie, aby oceniać uzyskiwane wyniki. Obawiam się, że będziemy musieli poczekać do jutra lub przynajmniej do drugiej części kwalifikacji żeby zobaczyć, na co kogo stać.”
„Przypuszczam, że bolidy, które zajmowały czołowe miejsca podczas pierwszych treningów miały mniej paliwa niż my. W drugiej sesji treningowej nie miałem żadnych problemów technicznych, natomiast awaria z pierwszej nie kosztowała mnie zbyt dużo czasu, więc nie ma tragedii.”
Robert Kubica
„Pracowaliśmy głównie nad setupem bolidu, porównując dwa rodzaje mieszanek opon.”
„Degradacja ogumienia jak na razie to dla nas spory problem, duży wpływ na to miała wysoka temperatura panująca na torze. Musimy przeanalizować zgromadzone dane i postarać się znaleźć optymalne rozwiązanie, które pozwoli najlepiej wykorzystać opony.”
Willy Rampf (Dyrektor Techniczny)
„Jesteśmy szczęśliwi, że sezon 2008 w końcu rozpoczął się w Melbourne. W obu sesjach treningowych skoncentrowaliśmy się na przygotowaniu bolidu do wyścigu i w pełni wykonaliśmy założony program, włącznie z porównaniem mieszanek opon. Pomijając jeden problem z elektroniką w pierwszej sesji, wszystko poszło zgodnie z planem. Myślę, że jesteśmy w dobrej formie przed jutrzejszym dniem.”
14.03.2008 08:08
0
A jednak elektronika ???? (wszyscy już płaczą że skrzynia...)
14.03.2008 08:12
0
uff... Na szczęście to tylko elektronika.
14.03.2008 08:16
0
Powiem krotko pamietacie ostatni rok jak na testach zawsze mieli ostatnie miejsca to teraz jest tak samo tylko bedzie lepiej bo widac bo wypowiedzi nicka ze maja naprawde duzy zapas. Szczegolnie ze jechali 5-10 km wolniej od reszty :] Mnie cieszy najbardziej ze Kubica naprawde bardzo ladnie jechal, a tacy kierowcy jak massa, hamilton, alonso, koval i wielu innych mieli duze problemy srednio na co 5 okrazeniu hemilton mial problem. Wiec panowie w tym sezonie moze szybkosc nie bedzie najwazniejsza poniewaz zyskujac 2 sek na okrazeniu a na co 5 tracic 15 sek to duze ryzyko :]
14.03.2008 08:17
0
No to generalnie sielanka.
14.03.2008 08:28
0
domel 31 - masz racje szybkość to nie wszystko . A gdzie te problemy z balansem jakby były to by chyba wyjeżdżał Robert często na pobocze a tu pełne opanowanie , a może właśnie balans spowodował taką ostrożną jazde a konkretnie problemy z nim związane.....
14.03.2008 08:36
0
Widzieliscie masse co z tego ze wiekszosc czasu byl na 3 miejscu jak w kluczowm momencie blad i poszedl wiazac sznurowadla do garazu :] - BEDZIE SIE DZIALO
14.03.2008 08:47
0
Ja liczę na ok. 4-5 miejsce Roberta
14.03.2008 08:52
0
PERTRONAS napisał "A gdzie te problemy z balansem jakby były to by chyba wyjeżdżał Robert często na pobocze a tu pełne opanowanie" - nie miał duzej predkosci wiec nei wypadał poza tor, przy wiekszej i przy zniszczonych oponach bedzie problem.
14.03.2008 08:57
0
Kubek ostroznie jechal
14.03.2008 09:08
0
TOTAL LUZZ Średnia arytmetyczna przejazdu linią alfa jest bardzo obiecująca.
14.03.2008 09:10
0
Głowy do góry i analizować przejazdy na długich czasach. Trochę teorii i was światełko się zaświeci.TOTAL LUZZ
14.03.2008 09:29
0
A wiec tak w pierwsej sesji malo okrazen czyli niwiele mozna o tym powiedziec no moze poza Nickiem ktory mial awarie na szczescie to nic powaznego.W drugiej nastapil test zachowania sie opon szczegolnie miekkiej mieszanki ze wzgledu na warunki panujace na torze.BMW zapowiada w kolejnym treningu dalsza analize zachowania ogumienia oraz ustawienia boildu przed qual.Tak wiec dalej nie wiemy gdzie jest BMW i coraz bardziej przekonuje sie ze prawdziwy potencjal zostanie pokazany dopiero w Europie.
14.03.2008 09:39
0
Inni też prawdziwy potencjał pokażą dopiero w Europie.Na razie albo jest totalna ściema albo kompletne dno. Swoję drogą brak kontroli trakcji będzie super dla widzów. Bączki, wypadnięcia z toru będą na porządku dziennym, widać to prawie u wszystkich. Ciekawy będzie pierwszy zakręt wyścigu jak 22 bolidy wjadą w niego bez TC. Będzie się działo.
14.03.2008 09:48
0
i jak z niego wyjada. i kto?
14.03.2008 09:54
0
w niedziele w tym pierwszym zakręcie to się będzie więcej działo niż przez cały zeszły sezon hehe
14.03.2008 09:58
0
bardzo prawdopodobne. a szkoda ze ma nie padać.
14.03.2008 09:59
0
hehe. No bedzie sie działo. Uważam że z tego zakrętu to najlepiej wyjadą ci którzy startują na pierwszych pozycjach albo na ostatnich w środku może być dobry kociął :)
14.03.2008 10:31
0
lipnes nie zapominaj że bardzo prawdopodobne jest iż jednym z kierowców którzy ten zakręt bedą pokonywac na końcu stawki będzie...Takuma Sato a to sprawia że nawet tam nikt nie powinien czuć sie bezpiecznie hehehe
14.03.2008 10:50
0
hehe, no fakt :) To tylko w czubie można byc bezpiecznym chociaż też nie bardzo, Massa i Hamilton będą chcieli za wszelką cene być pierwsi i nerwy moga im nie wytrzymać. Ogólnie gdzie by nie startować to i tak będzie ciężko :)
14.03.2008 12:18
0
odgłos silników F1 - bezcenny....
14.03.2008 12:32
0
Hidden strength? BMW merit close inspection. In the latter tests they did no low-fuel running and always had plenty of fuel on board whenever they went out. Generally you do that when you want to hide your true performance. Koncepcja na piątkowe testy BMW polegała tylko i wyłącznie na sprawdzenie zużywalności opon, aby wybrać najlepszą taktyke na niedzielny wyścig. A najlepiej sprawdzić to jeżdżąc zatankowanym do pełna bolidem. Poza tym na kwalifikacje wyjadą na "oparach" i wtedy będzie wiadomo jak mocne jest BMW 08 a jaka słaba konkurencja :P.
14.03.2008 13:10
0
@FuBu - gdzie to znalazłeś i kto to powiedział?
14.03.2008 13:26
0
a z taktyka w BMW nie bywa najlepiej, zwlaszcza jak chodzi o Kubka.
14.03.2008 13:31
0
Caly czas testują z pełnymi bakami a potem zabraknie balansu z pustymi bakami...
14.03.2008 13:51
0
właśnie z pustym bakiem nie umieją jeździć i odpadną w q2.... po za tym nie będą wiedzieli jak się zużywają opony przy pustrszym baku i dadzą ciała strategią....
14.03.2008 13:55
0
napewno przy pustym baku mniej sie zużywają jak przy pełnym
14.03.2008 14:06
0
No zobacymy myslę że jutro będzie jeszcze lepiej niż dziś i kierowcm a zwłaszcza Robertowi uda się zają dobre miejsca na starcie .
14.03.2008 14:10
0
myśle że wygrają gp malezi
14.03.2008 14:17
0
Puste baki przetestują na trzecim treningu. Przynjamniej tak mi sie wydaje. Po prostu musza to zrobić Balans jest totalnie inny. Chyba, że juz to wiedzą. Nie da sie ukryć, że temperatura i zużyce opon jest teraz najważniejsze. Mysle, że się niespodzewali takich temperatur. Mam pytanie z innej beczki. Czy ktos wie czy BMW zrezygnowało definitywnie z owiewek przednich kół? Pokazali to na premierze bolidu a później nic? Miało być 0.2 sekundy in plus
14.03.2008 14:32
0
Myślę, że nawet w trzecim teście nie pokażą wszystkiego, ponieważ to oznaczałoby jazdę na maxa i ryzyko wypadnięcia z toru z wszelkimi tego konsekwencjami. Na maxa pojadą dopiero w kwalifikacjach.
14.03.2008 14:37
0
na Maxa Kolonko...
14.03.2008 14:58
0
walerus toż to australia a nie USA :)
14.03.2008 16:51
0
czyli na Maxa Kolanko - to brat bliźniak Kolonki, tylko ten siedzi w Austarlii
14.03.2008 17:18
0
Nie czarujmy się. BMW nagle nie wskoczy na podium. Podczas testow zimowych wiadc bylo kto jest mocny i sytuacja bedzie taka jak rok temu. Nie ma sie czym pasjonować. Podium bedzie mozliwe tylko w wypadku roznego rodzaju anomali pogodowych lub wypadkow.
14.03.2008 17:28
0
Chłopaki i panie mi sie wydaje ze balans jest już dopracowany pewnie obiło sie wam o uszy że testowali na wyspie mehorca a taka prosta jak tam jest najlepsza zeby ustawiac balans ........:):):):):)
14.03.2008 17:41
0
jak moga na kwialfikacje wyjechac na oparch jesli Q3 sie zmienilo! po Q3 teraz nie ma dolewki paliwa do tej ilosci z jaka wystartowali w Q3, w wyscigu beda startowlai z taka iloscia z jaka zakonczyli Q3!! - Adresowane do FuBu
14.03.2008 17:43
0
wiec gdzie logika??
14.03.2008 17:54
0
Na oparach wyjadą na Q2, żeby potem kombinować z paliwem na Q3, jednocześnie być raczej z przodu niż z tyłu. Ale i tak dopiero po 3 wyścigach wszystkie zespoły nauczą się kombinować z paliwem na Q3,
14.03.2008 19:28
0
w q3 - zobaczymy już strategię na wyścig......
14.03.2008 20:10
0
BMW-Sauber - w dalszym ciągu jedna wielka niewiadoma :-)
14.03.2008 20:17
0
Myśle, że ustawianie balansu na lotnisku nie ma wiekszego sensu. Tam taczej chodziło o osiągi maksymalne
14.03.2008 21:35
0
Najważniejsze w tej chwili jest to , aby w porę się obudzić . Mój osobisty budzik wyjechał(a) - a tych tradycyjnych nie słyszę - W Mordę!!!! Chyba nie położę się spać ....Pozdro dla zakręconych - tak samo jak ja he he he
15.03.2008 02:05
0
No prosze 4 minuty temu Robert wykręcił najlepszy czas 3 sesji treningowej i pozamiatał z Heidfeldem konkurencje.
15.03.2008 02:18
0
Ba, wykręcił najlepszy czas wszystkich treningów: 1.25.6...chyba.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się